Medarbejderen fra skadestuen offentliggjorde DETTE billede, sammen med en særdeles kontroversiel bemærkning; er I enig med ham?
Kay Müller fra Esslingen har i årevis arbejdet på skadestuen. Hver eneste dag hjælper han folk, som har været med i alvorlige ulykker, og han forstår den tynde linje mellem liv og død. Ved hjælp af nedenstående post på Facebook ønskede Kay at henlede befolkningens opmærksomhed på de problemer, som skadestuerne kæmper med hver eneste dag:
Hvis jeg endnu en gang hører en patient, som venter på en vagtlæge, spørge mig, hvorfor vedkommende skal vente i to timer (10 minutter i henhold til uret på væggen), skal jeg med fornøjelse fremvise dette billede. Jeg er sikker på, at vedkommende så vil forstå, at en brækket negl eller kronisk forkølelse kan vente 3 timer endnu. Opgaven for personalet på skadestuen er at redde liv -, og ikke at bekymre sig om en forkølelse, som patienten burde gå til sin egen læge med. Jeg undskylder for mit ordvalg, men dovenskaben og den manglende ansvarlighed hos nogle patienter er så frygtindgydende, at jeg nogen gange spekulerer på, hvordan de i det hele taget har fundet vej til hospitalet ...
De konkrete, men velbegrundede, ord fra en ansat på skadestuen blev delt over 20.000 gange, og de drastiske billeder åbnede øjnene hos mange tidligere brokkehoveder. I henhold til andre, som arbejder indenfor sundhedsvæsnet, rammer posten først og fremmest direkte i sagens kerne.
Hvad synes I om den post? Er I enige? Del den med andre!