logo Ting som betyder noget. Del dette med dem du kan lid

Lær hvorfor du ikke burde spise bananer til aftensmad eller kartofler til frokost

Vi ved alle, at det vi spiser har en enorm indflydelse på vores velbefindende - i sidste ende kan det siges, at du er hvad du spiser . Men ved du hvad der ellers er vigtigt? Forskning har vist, det også tæller med tidspunktet, hvor vi spiser produkterne.

1. Chokolade

JA: Morgenmad - Snup et par stykker chokolade (+70% kakao indhold) om morgenen, vil give din krop en dosis af antioxidanter, der bremser aldringsprocessen

NEJ: Mellemmåltid - Hvis du spiser mere end 25 g chokolade i løbet af dagen, vil din krop begynde at ophobe fedt


2. Kød

JA: Frokost - kødet er en glimrende kilde til jern, hvilket reducerer træthed og risikoen for sygdom.

NEJ: Aftensmad - At fordøje kød tager op til 5 timer, når vi spiser det kort før sengetid, så belaster vi vores fordøjelsessystem.

3. Pasta

JA: Morgenmad og frokost - hvede nudler hjælper kroppen med at rense sig selv for toksiner.

NEJ: Aftensmad - ofte serveret med kød, pasta kan være et tungt måltid, så er det bedre ikke at belaste vores mave henover natten.

Hvis du synes om denne post - så del den! Del på Facebook

4. Tomater

JA: Morgenmad - syre indholdet i tomater hjælper fordøjelsen og regulerer funktionerne I maven og bugspytkirtlen.

NEJ: Aftensmad - en stor mængde tomater om aftenen bremser for kroppens evne til at komme af med vand, hvilket fører til en følelse af oppustethed


5. Kartofler

JA: Morgenmad - kartoffelstivelse sænker kolesterolet

NEJ: frokost og aftensmad - kartoflerne har to gange flere kalorier end grøntsager anbefales ikke at spise dem om aftenen


6. Bananer

JA: Mellemmåltid - bananer forbedre fordøjelsen og lindrer halsbrand

NO: Aftensmad - bananer kan føre til øget produktion af slim

7. Æbler

JA: Morgenmad - æbler hjælper tarmfunktionen

NEJ: Aftensmad - Generelt OK, men mængden af syre i maven, kan føre til ubehag mens du sover


8. Ost

JA: Morgenmad - i små mængder bidrager ost til at fastholde en stabil vægt

NEJ: Aftensmad - osten er ret tung (for maven), så det kan føre til fordøjelsesbesvær


9. Slik

JA: Morgenmad - det er meget nemmere at forbrænde et kalorie-rigt måltid, hvis du spiser det om morgenen

NEJ: Aftensmad - Store mængder sukker gør det vanskeligt at falde i søvn og fører til øget vægt

Trender lige nu

× Giv en "synes godt om" til Deldette.dk Jeg har trykket på "synes godt om

Gå ikke glip af de mest interessante artikler! Ønsker du at modtage information om nyt indhold?

Nej tak Ja - gerne